خدا چگونه خود را مکشوف می کند؟


یک. خدا چگونه آفریننده همه چیز می باشد؟
آسمان جلال خدا را بیان می کند و فلک از عمل دستهایش خبر می دهد( مزمور19: 1
از زمان آفرینش دنیا صفات نادیدنی او یعنی قدرت ازلی و الوهیت او در چیزهایی که او آفریده است به روشنی مشاهده می شود رومیان 1: 20
ای خداوند و خدای ما، تو تنها شایسته ای که صاحب جلال و حرمت و قدرت باشی، زیرا تو همه چیز را آفریدی و به اراده تو آنها هستی و حیات یافتند
مکاشفه4: 11
دو. تنها یک خدا وجود دارد
خداوند خداست و غیر از او دیگری نیست
تثنیه 4: 35
خداوند خدای ما خدای واحد است
تثنیه 6: 4
خداوند....چنین می گوید: من اول هستم و من آخر هستم و غیر از من خدایی نیست
اشعیا44: 6
یک خدا وجود دارد که پدر همه و مافوق همه بوده و در همه کار می کند و در همه ساکن است
افسسیان4: 6
سه. خدا قادر مطلق است
خدای ما در آسمانهاست، آنچه را که اراده نمود و بعمل آورده است
مزمور115: 3
می دانم که به هرچیز قادر هستی و ابدا قصد ترا منع نتوان نمود
ایوب42: 2
عیسی به آنان نگاه کرد و فرمود: برای انسان این محال است ولی برای خدا همه چیز ممکن می باشد
متی19: 26
زیرا برای خدا هیچ چیز محال نیست
لوقا1: 37
چهار. خدا قدوس است
یهوه خدای ما را متعال بخوانید و نزد کوه مقدس او عبادت کنید زیرا یهوه خدای ما قدوس است
مزمور99: 9
یکی دیگر را صدا زده و می گفت: قدوس،قدوس،قدوس، یهوه صبایوت تمامی زمین از جلال او مملو است
اشعیا6: 3
شما باید پاک باشید، زیرا که من پاک هستم
اول پطرس1: 16
پنج. خدا داور همه انسانها می باشد
خداوند برای داوری جهان می آید. ربع مسکون را به انصاف داوری خواهد کرد و قومها را به امانت خود
مزمور96: 13
همه باید یکبار بمیرند و بعد از آن داوری در حضور خدا قرار می گیرند
عبرانیان 9: 27
خدا دوران جهالت را نادیده گرفت، اما اکنون در هر جا بشر را امر به توبه می فرماید، زیرا روزی را معین فرمود که جهان را با راستی و درستی بوسیله شخصی که برگزیده خود اوست داوری فرماید و برای اثبات این حقیقت او را پس از مرگ زنده کرد
اعمال رسولان17: 30-31
الف- شما نمی توانید خود را از این داوری نجات دهید
کیست که تواند گوید دل خود را طاهر ساختم و از گناه خویش پاک شدم
امثال سلیمان 20: 9
هیچ انسانی در نظر خدا با انجام احکام شریعت نیک شمرده نمی شود
رومیان3: 20
ب- هیچ انسانی قادر نیست شما را نجات دهد
هیچکس هرگز برای برادر خود فدیه نخواهد داد و کفاره او را به خدا نخواهد بخشید
مزمور49: 7
همه گناه کرده اند و از جلال خدا محرومند
رومیان3: 23
شش. خدا انسانها را دوست دارد
خدا آنقدر در رحمت و بخشایش ثروتمند و در محبتش نسبت به ما کریم است که اگر چه بعلت خطاهای خود مرده بودیم ما را با مسیح زنده گردانید ( از راه فیض خدا است که شما نجات یافته اید) افسسیان2: 4-5
آنکه محبت ندارد از خدا کاملا بی خبر است زیرا خدا محبت است. ما به دیگران محبت می کنیم چون به ما محبت کرد
اول یوحنا4: 8-19
عیسی مسیح کیست؟

یک. خدا عیسی مسیح را به جهان فرستاد
دو. خدا پسر خود را به جهان نفرستاد که جهانیان را محکوم نماید بلکه تا آنان را نجات بخشد
یوحنا3: 17
ما خود دیده ایم و شهادت می دهیم که خدای پدر، پسر خود را فرستاد تا نجات دهنده عالم باشد
اول یوحنا4: 14
پسر انسان نیامد تا خدمت شود بلکه تا خدمت کند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد
متی20: 28
سه. مسیح کسی بود که هرگز گناه نکرد
او هیچ گناهی نکرد و هرگز دروغی از دهان او شنیده نشد
اول پطرس 2: 22
شما می دانید که مسیح ظاهر شد تا گناهان بشر را از میان بردارد و نیز می دانید که او کاملا بی گناه است
اول یوحنا 3: 5
مسیح کاملا بی گناه بود ولی خدا بخاطر ما او را بی گناه نشناخت تا ما بوسیله اتحاد با او مانند خود خدا کاملا نیک شویم
دوم قرنتیان 5: 21
چهار. عیسی مسیح برای شما جان داد تا شما بخشیده شوید
مسیح یک بار برای همیشه به خاطر گناه بشر مرد، یعنی یک شخص بی گناه در راه گناهکاران مرد تا ما را به حضور خدا بیاورد
اول پطرس3: 18
مسیح بک بار به عنوان قربانی تقدیم شد تا بار گناهان آدمیان را به دوش گیرد
عبرانیان 9: 28
خدا محبت خود را نسبت به ما کاملا ثابت کرده است زیرا در آن هنگام که ما هنوز گناهکار بودیم مسیح بخاطر ما مرد
رومیان 5: 8
عیسی بعد از قیامش (به پیروانش) فرمود: وقتی هنوز با شما بودم و می گفتم که هر چه در تورات موسی و نوشته های انبیا و زبور درباره من نوشته شده باید به انجام برسد، مقصودم همین چیزها بود. بعد اذهان ایشان را باز کرد تا کتاب مقدس را بفهمند و فرمود: این است آنچه نوشته شده که مسیح باید عذاب مرگ را ببیند و در روز سوم دوباره زنده شود و به نام او توبه و آمرزش گناهان به همه ملتها اعلام گردد
لوقا24: 44-47
پنج. عیسی مسیح کسی است که بر مرگ پیروز شد
فرشته به زنان گفت: نترسید، من می دانم که به دنبال عیسای مصلوب می گردید.او اینجا نیست. چنانکه خود او قبلا گفته بود پس از مرگ زنده گشت. بیایید . جایی را که او خوابیده بود ببینید
متی28: 5-6
در حقیقت مسیح پس از مرگ زنده شد و اولین کسی است که از میان مردگان برخاسته است
اول قرنتیان15: 20
خداوند ما عیسی مسیح....از لحاظ انسانیت یکی از فرزندان داود بود و با زنده شدنش پس از مرگ با قدرتی عظیم ثابت نمود که از لحاظ قدوسیت خدایی، اوپسر خدا است
رومیان1: 3-4
او( خدا) ما را از چنگ نیرومند ظلمت رهانید و با پادشاهی پسر عزیزش منتقل ساخته است. او ( مسیح) سر و منشا بدن یعنی کلیسا است و نخستین کسی است که پس از مرگ زنده گردید تا تنها او در همه چیز مقام اول را داشته باشد
کولسیان1: 13 و 18
شش. عیسی مسیح کسی است که توانایی دارد همه اشخاص را که به او ایمان دارند نجات بخشد
او قادر است همه کسانی را که بوسیله او به حضور خدا می آیند کاملا و برای همیشه نجات بخشد، زیرا او تا ابد زنده است و برای آنان شفاعت می کند
عبرانیان7: 25
این سخن درست است و کاملا قابل قبول که عیسی مسیح به جهان آمد تا گناهکاران را نجات بخشد
اول تیموتاوس1: 15
به عیسی خداوند ایمان آور که تو با اهل خانه ات نجات خواهی یافت
اعمال رسولان16: 31
عذر و بهانه شما برای ایمان نیاوردن به عیسی مسیح بعنوان منجی خود چیست؟

یک. آیا فکر می کنید که قادر نیستید طریق سنتی زندگی تان را ترک نمایید
راهی است که بنظر آدمی مستقیم می نماید اما عاقبت آن طریق موت است
امثال14: 12
از در تنگ وارد شوید زیرا دری که بزرگ و راهی که وسیع است به هلاکت منتهی می شود و کسانی که این راه را می پیمایند بسیارند. اما دری که به حیات منتهی می شود تنگ و راهش دشوار است و یابندگان آن هم کم هستند
متی7: 13و14
عیسی فرمود: یقین بدانید که هر کس بخاطر پادشاهی خدا، خانه یا زن، برادران، والدین یا فرزندان خود را ترک نماید، در این دنیا چندین برابر عوض خواهد گرفت و در آخرت حیات جاویدان نصیب او خواهد شد
لوقا18: 19-30
دو. آیا فکر می کنید شخص خوبی هستید
سه. اگر بگوییم که هرگز مرتکب گناهی نشده ایم خدا را دروغگو شمرده ایم و از کلام او کاملا بی خبریم
اول یوحنا1: 10
پس انسان چگونه نزد خدا عادل شمرده شود و کسی که از زن زاییده شود چگونه پاک باشد
ایوب25: 4
مرد عادلی در دنیا نیست که نیکوکاری ورزد و هیچ خطا ننماید
جامعه7: 20
حتی یک نفر نیست که کاملا نیک باشد
رومیان3: 10
اگر بگوییم که بی گناه هستیم خود را فریب می دهیم و از حقیقت دور هستیم
اول یوحنا1: 8
چون اگر کسی تمام شریعت را رعایت کند و فقط یکی از قوانین را بشکند باز هم در مقابل تمام شریعت مقصر است
یعقوب2: 10
چهار. آیا فکر می کنید که به اندازه کافی خوب هستید که نجات پیدا کنید
خدا محبت خود را نسبت به ما کاملا ثابت کرد زیرا در آن هنگام که ما هنوز گنهکار بودیم مسیح بخاطر ما مرد
رومیان 5: 8
خداوند می گوید: بیایید تا با همدیگر محاجحه نماییم. اگر گناهان شما مثل ارغوان باشد مانند برف سفید خواهد شد و اگر مثل قرمز سرخ باشد مانند پشم سفید خواهد شد
اشعیا1: 18
عیسی فرمود : من نیامدم تا پرهیزکاران را دعوت کنم بلکه گناهکاران را
متی9: 13
پنج. آیا فکر می کنید که از لذتهای این دنیا محروم خواهید شد؟
به دنیا و آنچه به آن تعلق دارد دل نبندید. کسی که دنیا را دوست دارد محبت خدای پدر دراو نیست. جهان و تمایلات دنیوی از بین خواهند رفت، اما هر که اراده خدا را بجا آورد تا به ابد زیست خواهد کرد
اول یوحنا2: 15 و 17
ما چیزی به این جهان نیاورده ایم و نمی توانیم از این جهان چیزی ببریم
اول تیموتاوس6: 7
شش. آیا فکر می کنید چیزهای بسیاری از دست خواهید داد؟
چه سود دارد که آدم تمام جهان را ببرد اما جان خود را ببازد؟
مرقس8: 36
عیسی فرمود: برای زندگی خود نگران نباشید که چه بخورید و یا چه بیاشامید و نه برای بدن خود که چه بیاشامید و نه برای بدن خود که چه بپوشید، زیرا زندگی از غذا و بدن از لباس مهمتر است. شما قبل از هر چیزی برای بدست آوردن پادشاهی خدا و انجام خواسته های او بکوشید، آن وقت همه این چیزها نیز به شما داده خواهد شد. گنجهای خود را بر روی زمین ، جایی که بید و زنگ به آن زیان می رساند و دزدان نقب زده آن را می دزدند ذخیره نکنید. بلکه گنجهای خود را در عالم بالا ، یعنی در جایی که بید و زنگ به آن آسیبی نمی رساند و دزدان نقب نمی زنند و آن را نمی دزدند، ذخیره کنید
متی6: 25 33و 19-20
نگذارید عشق به پول حاکم زندگی شما باشد، بلکه به آنچه دارید قانع باشید، زیرا خدا فرموده است: من هرگز شنا را تنها نخواهم گذاشت و ترک نخواهم کرد
عبرانیان13: 5
هفت. آبا فکر می کنید که مورد جفا و آزار قرار خواهید گرفت؟
عیسی فرمود : خوشابحال کسانی که در راه نیکی جفا می بینند، زیرا پادشاهی آسمانی از آن ایشان است. خوشابحال باشید اگر به خاطر من به شما اهانت می کنند و جفا می رسانند و به ناحق هرگونه افترایی به شما می زنند. خوشحال باشید و بسیار شادی کنید، زیرا پادشاهی شما در آسمان عظیم است چون همینطور به پیامبران قبل از شما نیز جفا می رسانیدند
متی5: 10-12
خداوند نور من و نجات من است از که بترسم؟ خداوند ملجای جان من است از که هراسان شوم؟
مزمور27: 1
پولس رسول می گوید که درد و رنج کنونی ما ابدا با جلالی که در آینده برای ما ظاهر می شود قابل مقایسه نیست
رومیان8: 18
هشت. آیا فکر می کنید که دوستانتان شما را ترک خواهند ترک؟
چون پدر و مادرم مرا ترک کنند آنگاه خداوند مرا بر می دارد
مزمور27: 10
عیسی فرمود : شما دوستان من هستید اگر احکام مرا انجام دهید
یوحنا 15: 14
خداوند خود پیش روی تو می رود. اما با تو خواهد بود و ترا وا نخواهد گذاشت وترک نخواهد نمود پس ترسان مباش
نثنیه31: 8
نُه. آیا فکر می کنید که خدا بسیار بخشنده و رحیم است و شما را مجازات نخواهد نمود؟
غضب خدا از آسمان بر هرگونه گناه و شرارت مردمی نازل می شود که زندگی شرارت آمیزشان مانع شناسایی حقیقت است
رومیان1: 18
اگر ما نجاتی به این عظمت را نادیده بگیریم چگونه می توانیم از کیفر آن بگریزیم؟
عبرانیان2: 3
همه باید یکبار بمیرند و بعد از آن برای داوری در حضور خدا قرار گیرند
عبرانیان9: 27
ده. آیا فکر می کنید که برای تصمیم گیری سنتان کم است؟
یازده. عیسی بچه ها را پیش خود خواند و فرمود: بگذارید بچه ها پیش من بیایند و مانع آنان نشوید چون خدا به چنین کسانی تعلق دارد
لوقا 18: 16
دوازده. آیا فکر می کنید که از سن شما گذاشته و دیگر خدا شما را نخواهد پذیرفت؟
عیسی فرمود: ای تمامی زحمتکشان و گرانباران، نزد من بیایید و من شما را آرامی خواهم داد
متی11: 28
همه کسانی که پدر به من می بخشد به سوی من خواهند آمد و کسی را که پیش من می آید بیرون نخواهم کرد
یوحنا6: 37
شک های شما چیست؟

یک. آیا فکر می کنید که مسیحیان می گویند سه خدا وجود دراد؟
عیسی فرمود: .......خداوند، خدای ما، خداوند یکتا است و خداوند، خدای خود را با تمام دل و تمام جان و تمام ذهن و تمام قدرت خود دوست بدار
مرقس12: 29-30
در ازل کلمه بود. کلمه با خدا بود و کلمه خود خدا بود. از ازل کلمه با خدا بود. همه چیز بوسیله او هستی یافت و بدون او چیزی آفریده نشد. حیات از او بوجود آمد و آن حیات نور آدمیان بود
یوحنا15: 26
عیسی جلوتر آمده، برای آنان صحبت کرد و فرمود: تمام قدرت در آسمان و بر روی زمین به من داده شده است. پس بروید و همه ملتها را شاگرد سازید و آنها را به نام پدر و پسر و روح القدس تعمید دهید
متی 28: 18-19
زیرا یک خدا ویک واسطه بین خدا و انسان وجود دارد یعنی شخص عیسی مسیح
اول تیموناوس2: 5
دو. آیا برای شما این سوال وجود دارد که چرا عیسی مسیح پسر خدا نامیده شده است؟
باید توجه داشت که واژه " پسر" در کتاب مقدس همیشه به تولد جسمانی اشاره ندارد. بعنوان مثال به آیات زیر توجه کنید
هرگاه ابن السلام در آن خانه باشد سالم شما بر آن قرار گیر ولا بسوی شما راجع شود
لوقا10: 6
در مکانی که به ایشان گفته می شد شما قوم من نیستید در آنجا گفته خواهد شد پسران خدای حی می باشید
هوشع1: 10
ببینید محبت خدای پدر چقدر عظیم است که ما را فرزندان خود خوانده است و در واقع فرزندان خدا هستیم
اول یوحنا3: 1
الف- خدا عیسی مسیح را پسر خود خوانده است
مریم به فرشته گفت: این جگونه ممکن است؟ من با هیچ مردی رابطه نداشتم . فرشته به او پاسخ داد: روح القدس بر تو خواهد آمد و قدرت خدای متعال بر تو سایه خواهد افکند و به این سبب آن نوزاد مقدس، پسر خدا نامیده خواهد شد
لوقا1: 34-35
عیسی پس از تعمید فورا از آب بیرون آمد. آنگاه آسمان گشوده شد و او روح خدا را دید که مانند کبوتری نازل شده به سوی او می آید. و صدایی از آسمان شنیده شد که می گفت: این است پسر عزیز من که از او خشنودم
متی3: 16-17
عیسی ،.....پطرس، یوحنا و یعقوب را برداشت و برای دعا به بالای کوه رفت. هنگامی که به دعا مشغول بود، تمامی چهره اش تغییر کرد و لباسهایش از سفیدی کی درخشید. ناگهان دو مرد یعنی موسی و الیاس در آنجا با وی گفتگو می کردند. آنها با شکوه و جلال ظاهر گشتند و درباره رحلت او ، یعنی آنچه که می بایست در اورشلیم به انجام رسد، صحبت می کردند. از ابر ندایی آمد: این است پسر من و برگزیده من به او گوش دهید
لوقا9: 28-31 و 35
ب- عیسی مسیح صفات خدا را دارد
او همچون خدای ازلی است
ای خداوند مسکن ما تو بوده ای در جمیع نسلها. قبل از آنکه کوهها بوجود اید و زمین و ربع مسکون را بیافرینی، از ازل تا به ابد تو خدا هستی
مزمور90: 1-2
عیسی به ایشان گفت: یقین بدانید که پیش از تولد ارایهیم من بوده او و هستم
یوحنا8: 58
عیسی امروز همان است که دیروز بود و تا ابد هم خواهد بود
عبرانیان 13: 8
او با خدا یکی است
تو بزرگ هستی و کارهای عجیب می کنی تو تنها خدا هستی
مزمور 86: 10
عیسی فرمود من و پدر یک هستیم
یوحنا 10: 30
عیسی به او گفت : ...هر که مرا دید پدر را دیده است. پس جگونه می گویی پدر را به ما نشان بده؟ آیا باور نمی کنی که من در پدر هستم و پدر در من است؟
یوحنا14: 9-10
در ازل کلمه بود. کلمه با خدا بود و کلمه خود خدا بود
یوحنا1: 1
او مکشوف کننده خدا است
مسیح صورت و مظهر خدای نادیده است و از همه مخلوقات برتر است
کولسیان1: 15
تمام گنجینه های حکمت و معرفت العی در مسیح نهفته است. زیرا الوهیت بطور کامل در مسیح مجسم شد
کولسیان 2: 3 و 9
او نشان دهنده طبیعت خداست
آن پسر فروغ جلال خدا و مظهر کامل وجود اوست و کائنات را با کلام پر قدرت خود نگه می دارد و پس از آن که آدمیان را از گناهنشان پاک گردانید در عالم بالا در دست حضرت اعلی نشست
عبرانیان1: 3
او چون خدا پرستیده می شود
کتاب مقدس می فرماید : باید خداوند، خدای خود را بپرستی و فقط او را خدمت نمایی
متی4: 10
شخصی که عیسی او را شفا داد گفت: خداوندا ایمان دارم و در مقابل عیسی سجده کرد
یوحنا 9: 38
در ضمن راه، ناگاه عیسی با آنان روبرو شده، گفت: سلام بر شما، زنان جلو آمدند و بر قدمهای او به خاک افتاده در مقابل او سجده کردند
متی28: 9
او چون خدا آفریننده است
در ابندا خدا آسمانها و زمین را آفرید
پیدایش 1: 1
همه چیز بوسیله او هستی یافت و بدون او چیزی آفریده نشد
یوحنا1: 3
بوسیله او ( عیسی مسیح) هر آنچه در آسمان و زمین است دیدنیها و نادیدنها، تختها، پادشاهان، حکمرانان و اولیا امور آفریده شدند. آری تمام موجودات بوسیله او برای او آفریده شد
کولسیان1: 16
او دارای همه عناوین خداست
خداوند ....چنین می گوید: من اول هستم و من آخر هستم و غیر از من خدایی نیست
اشعیا44: 6
یوحنای رسول نوشت که وقتی او را دیدم مثل مرده پیش پای او افتادم ، اما او دست خود را بر من گذاشت و گفت : نترس، من اول و آخر هستم
مکاشفه1: 17
او چون خدا تا اید زنده است
عیسی فرمود: من زنده بودم و مردم و اکنون تا ابد زنده هستم و کلیدهای مرگ و جهان مردگان را درست دارم
مکاشفه1: 18
سه. آیا این سوال برای شما وجود دارد که روح خدا چگونه نازل شد؟
وقتی زمان معین فرا رسید، خدا فرزند خود را که از یک زن و در قید شریعت متولد شده بود فرستاد تا آزادی کسانی را که در قید شریعت بودند فراهم سازد و تا ما مقام فرزندی را بدست آوریم. خدا برای اثبات اینکه شما فرزندان او هستید روح پسر خود را به قلبهای ما فرستاده است و این روح فریاد زده میگوید: پدر ، ای پدر. پس تو دیگر برده نیستی بلکه پسر و چون پسر هستی، خدا تو را وارث خود نیز ساخته است
غلاطیان4: 4-7
من از پدر درخواست خواهم کرد و اوپشتیبانی دیگر به شما خواهد داد که همیشه با شما بماند، یعنی همان روح راستی که جهان نمی تواند بپذیرد زیرا او را نمی بیند و نمی شناسد. ولی شما او را نمی شناسید چون او پیش شما می ماند و در شما خواهد بود
یوحنا14: 16-17
وقتی روز پنطیکاست رسید، همه شاگردان در یک جا جکع بودند. ناگهان صدایی شبیه وزش باد شدید از آسمان آمد و تمام خانه ای را که در آن نشسته بودند پر ساخت. در برابر چشم آنان زبانه هایی مانند زبانه های آتش ظاهر شد که از یکدیگر جدا گشته، و بر هر یک از آنان قرار گرفتو همه از روح القدس پر گشتند وبطوری که روح به ایشان قدرت تکلم بخشید به زبانهای دیگر شروع به صحیت کردند
اعمال رسولان2: 1-4
پس اگر شما با اینکه جایز الخطا هستید، می دانید چگونه چیزهای خوب را به فرزندانتان بدهید، چقدر بیشتر پدر آسمانی، روح القدس را به آنانی که از او تقاضا می کنند عطا خواهد فرمود
لوقا11: 13
چهار. آیا این سوال برای شما وجود دارد که چرا اعمال نیکو نمی توانند باعث نجات شما شوند؟
بسبب فیض خداست که شما از راه ایمان نجات یافته اید و این کار شما نیست بلکه بخشش خداست. این نجات نتیجه اعمال شما نیست، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی به خود بباید. زیرا ما مصنوع دست او هستیم و خدا ما را در مسیح عیسی از ن آفریده است تا آن کارهای نیکویی را که او قبلا برای ما مقدر فرمود که انجام دهیم، بجا آوریم
افسسیان 2: 8-10
پس در این صورت درباره جد ما ابراهیم چه بگوییم؟ اگر بوسیله اعمال خود پیش خدا نیک شمرده شده بود، دلیلی برای بالیدن می داشت اما او نمی تواند در پیشگاه خدا به خود ببالد. زیرا کتاب مقدس می فرماید: ابراهیم به خدا ایمان آورد و خدا آن را بعنوان نیکی مطلق به حساب او گذاشت . شخصی که کار می کند مزد می گیرد و مزد او هدیه به حساب نمی آید بلکه حق او است که باید به او پرداخت شود
رومیام 4: 1-4
زیرا ما به یقین می دانیم که بوسیله ایمان بدون اجرای شریعت می توانیم کاملا نیک محسوب شویم
رومیان3: 28
او مار ا نجات داد، اما این نجات بخاطر اعمال نیکویی که ما کردیم نبود، بلکه بسبب رحمت او و از راه شستشویی بود که بوسیله آن ، روح القدس به ما تولد تازه و حیات تازه بخشید
تیطس3: 5
پنج. آیا این سوال برای شما وجود دارد که آیا هم اکنون می توانم آمرزش را بدست آورم؟
عیسی به آن زن فرمود : گناهان تو بخشیده شده است. زیرا سایر مهمانان از یکدیگر می پرسیدند: این کیست که حتی گناهان را هم می آمرزد؟ اما عیسی به آن زن فرمود : ایمان تو ، ترا نجات داده است، به سلامت برو
لوقا7: 48-50
عیسی همچنین فرمود: پسر انسان در روی زمین حق آمرزیدن گناهان را دارد
مرقس2: 10-11
اگر ما به گناهان خود اعتراف نماییم، می توانیم به او اعتماد کنیم زیرا او به حق عمل می کند. او گناهان ما را می آمرزد و ما را از همه خطاهایمان پاک می سازد
اول یوحنا1: 9
اکنون برآن کسی که قادر است شما را از لغزش نگاه دارد و شما را بی عیب و شادمان در پیشگاه جلالش قرار دهد، یعنی بر خدای یکتا که بوسیله عیسی مسیح خداوند ما، ما را نجات داده است، جلال و عظمت ، قوت و قدرت باد، از ازل تا به امروز و از امروز تا به ابد
یهودا 24 - 25